Yarnparade

színes - energikus - inspiráló

Strandruhák, amiket ősszel is viselhetsz.

2020. augusztus 17. 12:17 - suelknitwear

Pár hete belefutottam az Vanity Fair egyik cikkébe, ahol az estélyiként is viselhető strandruhákról írtak, egész pontosan olyan egyberészes fürdőrucikról, amiket szoknyákkal, nadrágokkal párosítva az esti buliba is viselhetsz. 

Ezen felbuzdulva most olyan strandruhákat hozok nektek, amiket nem csak a napszakokon át, hanem évszakokon átívelve, nyáron és ősszel is viselhettek a megfelelő kiegészítőkkel párosítva őket. Ha a modelleken fotózott szépségek túlságosan távolinak tűnnek, akkor nézd meg az utolsó galiériát hétköznapi nőkkel retus és filterek nélkül.

dscf0784_r_copy.jpg

Bármilyen furán is hangzik a kötött csipke több szempontból is jó választás a strandra. Egyrészt nem gyűrődik, másrészt tipikusan olyan darab, amit polókkal, toppal, inggel és egy jó farmerrel hidegebb napokon is beépíthetsz az outfiedbe.

Ilyen a strandon:

dscf0542_r_copy.jpgIlyen ruhaként:su_el_ko_to_tt64.jpgRövidebb tunikákat varázsolhatunk a parton még mindent eltakaró, hosszú ruhákból ha itt-ott megcsomózzuk őket.

dscf0409_r_copy.jpg

dsc_0319.JPG

Vagy simán felvehetjük polóval és hosszú nadrággal ha hűvösebbre fordul az idő.

dsc_0323.JPGA csomózás amúgy már a strandon is működik. A vagányabb összhatás garantált.

dscf0457_r_copy.jpg

Aki nem szereti az áttört ruhákat, annak ott vannak a színes crop topok vagy éppen csipő szoknyák. Ezeket lehet együtt vagy külön is viselni (attól függően, hogy mit akarunk takargatni, bár a hotelben, étteremben érdemes mindekettőt felvenni). Ezeket pamut topokkal vagy akár egy színben passzoló garbóval is lehet ősziesíteni.

dscf0371_r_copy.jpg

És ha mindezt inkább hézköznapi nőkön szeretnéd megnézni, akkor klikk a galériára:

 

Szólj hozzá!

Hősnők kamerák előtt

2020. július 22. 18:47 - suelknitwear

 

 

su_el_17_copy.jpg Éppen csak fellélegeztünk és már a második hullámról beszélnek az egész világot sújtó járvány tekintetében. Vajon elég volt-e ez a kis idő, hogy hétköznapi hőseink, orvosok, ápolók és még sokan mások feltöltődjenek és felvértezzék magukat egy újabb csatára?

7_suelhero_copy.jpg A koronavírus okozta vészhelyzetben több városban szólt a taps az egészségügyi dolgozóknak, de nemcsak a magánemberek, hanem magazinok és márkák is tisztelegtek előttük.

Május végén történelmi címlappal jelent meg a Nők Lapja, ugyanis húsz év után először nem híresség került a borítóra, hanem egy ápolónő, Nagy Zsuzsanna mosolygott szolidan a magazin elején. Ő a saját történetét mesélte el az újságban, bemutatva az egészségügyi dolgozók mindennapjait.

nl200519-1-765x1024.jpg

Vékási Andrea, a Nők Lapja portfólióigazgatója így fogalmazott

Ahogy az egész ország, úgy a Nők Lapja szerkesztősége is hálás minden orvosnak, ápolónak, segítőnek, aki hősiesen helytáll a jelenlegi helyzetben. Ezzel a rendhagyó címlappal szeretnénk kifejezni elismerésünket az óriási erőfeszítésért, áldozatért és személyes kockázatvállalásért: humánus, odaadó munkájuk miatt a saját épségüket kockáztatva néznek farkasszemet a koronavírussal.”

Egy másik izgalmas kezdeményezés keretében három doktornő állt egy magyar márka divatfotósának kamerái előtt. Az ország különböző pontjairól érkező orvosok be is mutatkoztak a márka közösségi média felületein. Meséletek a munkájukról, illetve a vészhelyzet alatti napokról is. A hősnöket a város felett, egy hotel tetjén fotózták, ahonnan figyázó szemekkel tekintettek le ránk.

su_el_16_copy.jpg Csillag Zsuzsinak, a kötött ruhák tervezőjének ez nem az első hétköznapi nőket favorizáló projektje.

“ Mindig is olyan márkát akartam építeni, ami kicsit több, mint egy ruhadarab. Egy olyan név, amit ha meghallasz, akkor nemcsak a színek jutnak eszedbe, hanem a sok-sok helyi kezdeményezés, illetve a körülötte lévő közösség, ami megtölti tartalommal. A vásárlóink között rengeteg doktornő, ápoló, gyógyszerész stb. van és teljesen egyértelmű volt, hogy most ők lesznek az arcaink. Köszönünk nekik mindent!"

2_suelhero_copy.jpg

Jónak találod ezeket a kezdeményezéseket? Nézd meg a galériát:

 

 

Szólj hozzá!

Vegyél hazait! Vagy segíts máshogy!

2020. május 07. 08:55 - suelknitwear

A vírus helyzet, karantén, kijárási tilalom és annak gazdasági hatásai magánembereket és cégeket is egyaránt nehéz helyzetbe hozták, nem csoda ha a válság közepette a hazai vállalkozások támogatása is előtérbe került.

su_elknitwear_q2studio_5.jpg

Még azok is, akik eddig a vásárlásnál nem foglalkoztak a gyártóval vagy a származási hellyel, érdeklődve tekintenek a magyar márkák felé. Óriási népszerűségnek örvend az a facebook csoport is, amit egy női magazin szerkesztői hoztak létre pár héttel ezelőtt "vegyélhazait" felkiáltással. A csoport több, mint 200.000 taggal büszkélkedhet igen rövid idő alatt.

img_7887.JPG

Fotó: két magyar márka kooperációja

Divat, kiegészítők, lábbelik, lakás dekor, kozmetkimok, sütik, képzőművészeti alkotások, gyerek cuccok és még sorolhatnánk a kategóriákat, amelyek közül csemegézhetsz a csoportban. Elolvashatod a bemutatkozásokat vagy éppen képes összefoglalókat. A csapat fantasztikus cégeket gyűjtött össze, de igaz, ami igaz sokszor borsos áron kínálják ezeket az alkotásokat.

 Magyar márkák kooperációja : Mandrgora, Delacier, Ilyés Juli, Lengyel Zsuzsi, Mácsár Andi, Zagabo, Süel

Ilyenkor felmerülhet a kérdés, hogy miért is kerülnek "ennyibe" ezek a termékek és ki tudja őket megfizetni? Számtalan fórumon láttam már az eladói és vásárlói oldal összefeszülését, pedig semmi másra nem lenne szükségünk csak egy kis empátiára, vagyis képzeljük magunkat a másik oldal helyébe. 

A tervezők sokszor tényleg egekbe pozícionálják magukat elrugaszkodva  a valóságtól, jobban mondva a hazai piactól (fizetésektől) és magukra veszik ha valaki nem tudja ezeket az árakat megfizetni, sőt sokszor sértődötten reagálnak az árakkal kapcsolatos kérdésekre. Pedig a közönség csak azért morcos, mert vennének ők ilyen szépségeket, de nem biztos, hogy be tudják vállalni anyagilag.

su_elknitwear_q2studio_6.jpg

A vásárlók sokszor szintén támadóan, értetlenkedve nézik a magas árakat és azt szajkózzák, miért kerül ennyibe??

A HolyDuck blog tervezőkkel beszélgetve vette sorra a költségeket a "mi kerül ennyibe ezen a ruhán" bejegyzésében. Munkabérek, megfelelő munka körülmények biztosítása (nagyon nem ugyanaz az EU, mint Ázsia), bérleti díjak, magas minőségű és kisebb mennyiségben vásárolt vagy gyártott alapanyagok, járulékok, adók amiből az áfa már önmagában egy komoly tétel.

magyar_tervezo_k_e_gszinke_k.JPG

Összeírtunk pár tippet, ami segíthet a vállakozásoknak, márkáknak, tervezőknek, akkor is ha nem tőlük vásárolsz.

Mit tehetünk ha segítenénk?

- Gondold végig mire van szükséged! Ha három poló helyett elég egy, akkor inkább költsél többet egy jó minőségű, tartós hazai darabra.

- Ha nem engedheteted meg magadnak, de más szívesen meglepne egy helyi márka alkotásával, akkor kérj szülinapra, karácsonyra, ajándékba magyar terméket.

- Ha van akár egy darabod is egy adott cégtől, akkor értékeld őket online! Írj egy ajánlást a facebookon, googleben. Oszd meg az oldalaikat felületeiden és ha egy adott márkát viselsz tageld a céget.

- Ha egyáltalán nem a te pénztárcád, akkor is segíthetsz. Nézegesd kedvenc márkáidat és vidd hírüket! Mesélj róluk másoknak! Csajos találkozókon, munkahelyeden.

- Kérj mindenhol blokkot vagy számlát, már ezzel is segíted az egyenlőbb helyzet kialakulását. Ha megtagadják kérheted a vásárlók könyvét.

- A divat forradalom (fashion revolution) keretében megkérdezheted bármelyik márkát, hogy hol készülnek a termékeik (#whomademyclothes).

magyar_tervezo_k_korall.JPG

Szólj hozzá!

Karanténos kreatív divatvilág

2020. április 26. 09:50 - suelknitwear

 

Miután a divatiparra is lesújtott a koronavírus-járvány, a nagyobb divatházak válságstratégiát alakítottak ki világszerte. A kisebb divatmárkák az eddig is bevált kreatív marketing megoldásaikat bővítik. Különös maszkos kollekciók korát éljük.

Mi, divatorientált nők, szenvedünk, mint a kutya, hogy nem járhatunk el a kedvenc ruhaüzleteinkbe shoppingolni vagy legalább csak körülnézni.

Tavaszra rengeteg divatvonatkozású eseményre regisztráltam, mindhiába… Ahogy jöttek a baljósabbnál baljósabb hírek a koronavírus terjedéséről és a korlátozásokról, a Budapest Fashion Week-től kezdve a Dalaarna divatbemutatóján át a szervezők sorra lemondták, illetve későbbi időpontra halasztották a rendezvényeiket.

A sors fintora, hogy a stílusukról világhírű olaszok a járványhelyzetben is előttünk járnak jónéhány lépéssel.

5e53ad06a9f40c0c5552d502.jpeg

Milánóban az európai divat fellegvárában élő közvetítéseken keresztül tartották meg a Fashion Week-et, de akárhogy is igyekezték kerülni a tömeges megjelenéseket, mégiscsak sok embernek kellett egyszerre egy helyen részt vennie.

„A divatszakma az egyik legnagyobb elszenvedője a járványnak.” - mondja Szerafin Anna, aki a Fendinél dolgozik néhány éve Olaszországban. „Biztosan több minden átkerül online platformokra, az eladások, a meetingek. Ezekkel már most februárban is próbálkoztunk, Skype-hívásokon keresztül intéztük a buyerek rendeléseit, akik nem tudtak Milánóba repülni. Ez egy járható út lehet a jövőben.”

7418.jpg

A magyar modell arról is beszámolt, hogy a divatcégek Olaszországban példaértékű döntést hoztak és gyáraikat, varrodáikat most nem az új kollekciók legyártására használják, hanem maszkokat, orvosi köpenyeket, lepedőket készítenek, ezzel is segítve a járvány elleni küzdelmet. 

4000.jpg

Szóval a szemem azért rajta tartom a pályán és figyelem, hogy a divatvilág szereplői hogyan reagálnak a vírushelyzetből következő kihívásokra. Nevezhetjük veszélyeknek is, bár ahogy látom, aki a túlélésen túl a lehető legjobbat akarja kihozni ebből a karanténba zárt szorult helyzetből, most a legkreatívabb megoldásokkal kell élnie.

4098.jpg

Szürreális maszkos kollekciók

A divattervezők gyorsan cselekedtek a krízishelyzetben és sorra kezdték gyártani a készleten lévő textiljeikből a maszkokat. Ahány tervező, annyiféleképpen reagált; volt olyan designer, aki kezdettől fogva ingyen adta a maszkjait és volt olyan divatcég, amely arra hivatkozva, hogy a varrónőinek munkát kell biztosítania, borsos árat kért el egy-egy egyszerű textildarabért. Akadt, akit sok kritika és támadás ért azért, hogy egyáltalán pénzt kér a maszkjaiért. A világszinten ismert designerek közt pedig láttunk a kollekcióhoz tervezett és kifutón is felvonultatott maszkos divatot. Kérdés, persze, hogy ez mennyire feszeget már bizonyos erkölcsi határokat.

389b1cf7163aa0966767b9dd6a940cc9.jpg

A maszkgyártás és minden jótékony szerepvállalás fontos, de a divatcégeknek mégiscsak az az elsődleges céljuk, hogy megtartsák a vevőkörüket, így a vevőközpontúság és a személyreszabottság többé már nemcsak hangzatos kifejezések. Míg a retail üzletek, a Hennestől a Gap-ig a kényszerű üzletbezárások után még mindig csak kapkodják a fejüket és az eddig is szokásos akcióikkal próbálnak online vásárlásra ösztönözni a webshopjaikban, addig a kisebb divatmárkák most egyfajta lépéselőnyhöz jutottak, legalábbis ami a vevőik márkahűségének megtartását illeti, hiszen nekik eddig is nagy szükségük és egyúttal tapasztalatuk volt a vevőközpontú marketing megoldásokra.

Virtuális stílustanácsadás és személyreszabott ruhaválasztás

Magyarországon körülnézve, a kedvenc divatmárkáim, mint például a Nubu vagy a Süel nem vesztegettek egy napot sem a krízishelyzetben. A jól bevált kreatív ötleteiket még inkább kibővítették, otthoni fotózásokkal és egyéb live eseményekkel tartják fent az érdeklődést.

homeoffice_karante_neditorial4.JPG

A Süel március közepére tervezett showroom bemutatóját például élővideós kapcsolással tartotta meg, méghozzá úgy, hogy a hirtelen jött korlátozások miatt nagyon kevés idő maradt az átszervezésre és persze az is tudatos döntés volt, hogy ötnél több résztvevő nem volt egyszerre egy helyen, csak néhány modell, egy fotós és a tervező és mégis egy színvonalas eseménnyel sikerült a divatrajongóik figyelmét fenntartani.

_gjp0514.jpg

Aki kreatív, az a legkreatívabb!

A magyar kötött divatmárka tervezője digitális showroom ’bejárást’ is tart a vevőinek. Ezt úgy kell elképzelni, hogy élő kapcsolással ’körbevezeti’ a vásárlót a bemutatótermében és ruháról-ruhára, próbababán mutatja be a legújabb kollekció darabjait egy-egy érdeklődőnek, aki kártyával vagy paypal rendszeren keresztül vásárolhatja meg a kiszemelt darabokat és a rendeléséhez ingyenesen kap egy maszkot is.

Figyeltem ezt a két videót, a divatbemutatót élőben, a showroom bejárást felvételről és mindkét esetben azonnali válaszokat láttam az érdeklődők felbukkanó kérdéseire. Most tehát a személyre szabott ruhaválasztás kerül fókuszba olyannyira, hogy maga a designer szabja a személyre a vágyott megjelenést.

Kérdés, hogy mi vásárlók hogyan reagálunk, tanulunk-e ebből a krízishelyzetből? Jó ideje téma a divatvilágban is a tudatos fogyasztás, a tudatos vásárlás kialakítása. Ha végre túljutunk a járványon, annyi előnyünk biztosan lesz, hogy ezentúl valóban jobban megnézzük, hogy mire költünk és jobban megbecsüljük azokat a hazai termékeket, divatmárkákat, amelyek most még inkább a vevőikre koncentrálnak és a lehető legtöbbet megtesznek azért, hogy megtartsanak minket.

 

Macher Vera

Szerafin Anna interjú: Forrás: https://www.femcafe.hu/cikkek/fashion-beauty/szerafin-anna-milano-fendi-konoravirus-interju?fbclid=IwAR0wtFa0rHmO705aXo3p8PHym0OnYz4FtzpXZAYEs7TvkTsCjqYZisBJGPE

 

Szólj hozzá!
Címkék: 2020 TREND COVID

C vitamin mellé. Erősítsd magad színekkel!

2020. március 25. 12:49 - suelknitwear

A különböző kultúrákban más és más jelentéssel bírnak a színek, ám van néhány olyan örök érvényű igazság, amivel a pszichológusok sem vitatkoznak. Az élénk árnyalatok befolyásolják a hangulatunkat, erősíthetik mentális képességeinket, vagy akár  fizikai energiaszintünkre is jó hatással lehetnek.

szinekaruhadravalok5.jpg

Tehát egy biztos, érdemes színekben pompázni nem feltétlenül a külsősége miatt, hanem a belső egyensúly megteremtése érdekében. Vértezd fel magad színekkel, ezzel is erősítve tetstedet s lelkedez és hidd el érezni fogod a hatását!

Királykék


A kék a türelem, béke, harmónia, nyugalom, magabiztosság, erő, bölcsesség, igazság, elmélkedés, csönd, gyógyítás, hűség, tisztesség szimbóluma.

szinekaruhadravalok4_1.jpg

A kék a torokcsakra a Visuddha színe:

- képesség az igazság kimondására és az önkifejezésre

- a kapcsolat a test és a fej között

- kijózanító képességgel rendelkezik

- megnyugvást hoz és lecsendesít

- növeli a munka hatékonyságát

- támogatja az intuíciót

Érdekesség:

Minden vallás a kék színt használja a saját domináns szimbolikus színeként.

A leggyakrabban használt szín a munkahelyeken, irodákban.

 

Piros

A piros a szerelem, szenvedély, energia, szex, tűz, romantika, dinamika, ösztön, kreatívizmus, bátorság szimbóluma.

szinekaruhadravalok6.jpg 

A piros a gyökércsakra a Muladhara színe:

- hatalom, tűz és lendület önkifejezése

- a fáradhatatlan energia, adrenalin, akaraterő lakozik benne

- elűzi a félelmet, legyőzi a késlekedést és a haladás iránti vonakodást

- felfedező és az életerő energiájával telített

- alkotásra ösztönző

- növeli a lelkesedést 

Érdekesség:

Egyike a reklámokban leggyakrabban használt színnek.

Előszeretettel használja az élelmiszeripar az étvágy fokozására.

 

Zöld

A zöld, az intelligencia, természet, fiatalság, termékenység, szerencse, életerő, megújulás, fejlődés, egészség, őszinteség, egyensúly, stabilitás, kreativitás szimbóluma.

szinekaruhadravalok3.jpg

A zöld a szívcsakra az Anahata színe:

- stabilizál, az egyensúly, a harmónia megteremtője

- teljesség és a szeretet megtapasztalásának létrehozója

- összpontosítás könnyítője

- segít megkülönböztetésben és összehasonlításban

- önuralom megtartását könnyíti

- nyugalmat teremt a szervezetben

Érdekesség:

A kórházakban gyakran használják ezt a színt, hogy megnyugtassák a betegeket

Az emberi szem számára a legkönnyebben észrevehető és megkülönböztethető szín.

Sárga

A sárga a napsütés, boldogságot, optimizmus, eredetiség, szellemi mozgékonyság, öröm, toleráncia, figyelmes, magabiztos, igazság, becsületesség, idealizmus szimbóluma.

szinekaruhadravalok1.jpg

A sárga a napfonatcsakra a Manipura színe:

- aktivizálja a memóriát és elősegíti a koncentrációt

- erőt ad

- irányítja az értelmet

- segítségével felfedezzük a kivezető utat

- vágyat kelt a tanulásra

- új nézőpontokra mutat


Érdekesség:

Bár optimista színként tartják számon, mégis az emberek jobban elvesztik a türelmüket sárga szobában és a babákat is könnyebben sírásra készteti.

Türkiz

A türkiz az egyensúly, harmónia, siker, önkutatás, nyugodtság, kapcsolattartás, tömegkommunikáció, művészetek szimbóluma.

szinekaruhadravalok2.jpg

- csökkenti a nyilvánosság előtt beszélő idegességét

- táplálja a központi idegrendszert

- a szív megnyitója és az érzelmek gyógyítója

- segít az érzelmek mélyére hatolni

- nyugtató hatással bír

- nyitva tartja a kommunikációs csatornákat

 

Érdekesség:

Médiával, tömegkommunikációval foglalkozó cégek szívesen alkalmazzák ezt a színt.

Csoportos nyelvtanulással foglalkozó vállalkozások gyakran használják termeikben.

 

Színekre fel!  

 

 

Szólj hozzá!

Emmy-díjas színésznőnk elhozta a tavaszt

2020. március 04. 19:59 - suelknitwear

geramarina_su_el3.jpg

Az "Örök tél" nemzetközi Emmy-díjas főszereplője Gera Marina, tavaszt idéző ruhakölteményekben pompázik.

Aki látta a 2018-ban bemutatott filmdrámát, az tudja, hogy Marina nemcsak üdítően tehetséges, hanem végtelenül kecses és sugárzó is, így nemcsoda ha itthon és külföldön is keresik a kegyeit.

geramarina_su_el2.jpg

A filmben egy fiatal, vallásos sváb asszonyt játszik, akit német származása miatt kényszermunkára, “malenkij robotra” a Szovjetunióba hurcoltak. A szerep kedvéért 46 kilósra fogyott az amúgy is törékeny színésznő, de ennek a koplalásnak szerencsére a mostani fotókon már nyoma sincs.

geramarina_su_el1.jpg

"Különleges szépsége ellenére egy igazán szerény karakterhez van szerencsénk, aki a modell szerepet is ugyanolyan alázattal vállalta, mint a filmes megmérettetéseket" mondta a magyar divat kampány kreatív vezetője Csillag Zsuzsi.

geramarina_su_el5.jpg

 A hólepte jelenetek után most nézzük meg, hogyan fest Marina tavaszi színekben. 

geramarina_su_el4.jpg

 

Te felvennéd a szettjeit?

 

 

 

1 komment
Címkék: 2020 TREND

Legütősebb 8 szín 2020-ban.

2020. február 20. 21:57 - suelknitwear

A Pantone ügyes marketingeseinek köszönhetően minden évben epedve várjuk, hogy kihirdessék az év színét legyünk akár divatrajongók, színimádók, vagy simán földi halandók. Idén a nyertes nem lett más, mint a hűvösen elegáns klasszikus kék árnyalat, mely a becsületesség, megbízhatóság és persze a kék ég szimbólumaként vitte el a pálmát. A nyertes mellett persze ne feledkezzünk meg a többi igéző, tavaszi színről sem, amelyek szintén ott vannak a trendpalettán.

zs6.jpg

Klaszikus kék

A gyönyörű, nyugtató, kifinomult és elegáns. Jól kombinálható szín, mely klasszikus natúr tónusokkal és vibráló árnyalatokkal is párosítható. Az új feketének is felfogható!

klasszik1.jpg

Korallpink

A tavalyi év győztese akkora népszerűségnek örvend, hogy még idén is ott van a top 8-ban. Egy kedves, meleg szín, mely boldogságot sugároz.

korallazac1.jpg

Égszínkék

Egy puha, pasztelles árnylat, mely világos és sötét színekkel is kombinálható. A tavaszi- nyári outfittjeid egyik üde színfoltja lehet.

 

zs4.jpge_gszi_nke_k.jpg

Lángvörös

Az örök klasszikus piros sem maradhat ki, de idén egy erőteljesebb sárgásabb, lángoló vörös lesz a befutó. Feltűnő akár ruhában, akár kiegészítőben gondolkodsz.

tu_zvo_ro_s1.jpg

Sáfrány

Egy megosztó árnylat, melytől sokan ódzkodnak. Viszont, ha egyszer kipróbálja az ember, rájön mennyi vidámságot hordoz. Burkold magad ebbe a meleg árnylatba és élvezd a sugárzó boldogságot.

sa_fra_ny1.jpg

Öbölkék

Ez a tengervizet idéző zöldeskék lesz a szezon egyik nagy slágere. Ha teheted, szerezz be belőle minél többet, mert ez a vibráló, üde szín minden szettet megkoronáz.

zs8a.jpg

o_bo_l1.jpg

Narancs

Ismét egy olyan szín, melyet kevesen tudnak viselni, mégis sokan szeretik. Érdemes kis léptekkel haladni és először csak kiegészítők formájában becsempészni az outfitbe: egy táska, egy cipő, egy sál. Később jöhetnek a merészebb narancs ruhák.

narancs1.jpg

Mozaik kék

A klasszikus kék árnyalat mellett, megjelent egy kicsit erőteljesebb kék szín is. A neve is arra utal, hogy a mozaikszerűen, több tónusból összeálló színkeverék. Nagyon különleges szín, mely több színtípusnak is jól áll.

mozaik1.jpg 

Szólj hozzá!

Ronda pulcsi helyett "statement" pulcsik

2020. február 09. 21:09 - suelknitwear

Lassan már szótárt kell használnunk ha ki akarunk igazodni a divatipar  éppen trendi kifejezésein. A "statement sweater" a legújabb téli őrület, ami hozzánk is begyűrűzött és a karácsonyi ronda pulcsik időszak után most lett aktuális.

A statement necklace, vagyis a feltűnő, nagyméretű láncokra használt kifejezés talán már többeknek ismerős, és most megérkezett a kistestvér, ugyanez pulcsiban. Nagy, színes, bolondos, furcsa kötött megoldások, amelyek önmagukban is feldobnak egy outfitet.  Inspirálódjuk egy kicsit tavaszra és nézzük pár példát furcsa kötöttségekre.

zsuzsi6a_copy.jpg

Poncsó, sál vagy pulcsi? Nehéz eldönteni. Mindenesetre mindenképpen feltűnő jelenség ez a rojtos megoldás.

zsuzsi1a_copy.jpg

KIrálykék sál vagy stóla? Színében is formavilágban is különleges eset. Őt is berakhatjuk a statement pulcsik közé.

zsuzsi3a_copy.jpg

Bokáig érő, vastag, kapucnis és semmiképpen sem színtelen kardigán. 

zsuzsi5a_copy.jpg

Bevállalnád?

Szólj hozzá!
Címkék: 2020 TREND OUTFIT

2020 a vállalkozónők éve?

2019. december 21. 21:55 - suelknitwear

Az idei év minden bizonnyal a nők éve volt.  Női szuperhősök, jedik, amazonok, szakértők, tematikusuk nőkről szóló sorozatok, magazin mellékletek, lázadó kislányoknak szóló mesekönyvek. A nők ma már az élet minden területén egyre intenzívebben jelen vannak, ezen felül pótolhatatlan munkát végeznek szerkesztőségekben, bíróságokon, nagyvállalati vezetőségi üléseken, iskolai osztálytermekben és bizony már hazánkban is egyre több sikeres női vállalkozóval találhatjuk szemben magunkat.

va_llalkozo_no_k_csillagzsuzsi_kicsik9.jpg

Igen, léteznek olyan nők, akik akaratuknak, kitartásuknak köszönhetően, kemény munkával, szorgalommal, sok-sok áldozattal maguk is sikeres vállalkozók. Kiválogattunk (a teljesség igénye nélkül) néhány olyan hölgyet, akik maguk erejéből, külső tőkebevonás nélkül lettek ismertek kis hazánkban. Ha ismersz te is hasonló inspiráló karaktereket, sikeres női vállalkozásokat, akkor írd meg nekünk kommentben! 

Festy InStyle -  Egyedül

festyinstyle_va_llalkozo_no.jpg

Több százezres követőtáborral rendelkező fashion blogger, akinek csillogó életét és mesés ajándékainak hadát sokan irigylik. De vajon tudod-e, hogy mennyi munka és küzdelem áll a több, mint 10 éves blog mögött? Rohonczi Anita, avagy ahogy ismerheted Festy, ma már a világ legmenőbb bemutatóira kap meghívókat, de 10 éve még térképészként dolgozott és szabadidejében, önszorgalomból, akkor még hazai minták nélkül (ő volt az egyik első magyar blogger) fejlesztette oldalát. 

Figyelt és tanult. Külföldi példákat követve építgette karrierjét, ahol számtalan buktató akadt és nem ritkán anyagi nehézségekbe is ütközött, de nem adta fel. Magyar bloggerként szintén az elsők között jelent meg a nemzetközi porondon. Eleinte kihívást jelentett bekerülni egy impozáns eseményekre, így marketingeseken keresztül próbálkozott, várolistákon pihent a neve és az sem volt rirka, hogy százasával írta kézzel a leveleket, hogy a nemzetközi tervezők közül akár egy is meghívja őt bemutatójára. De a szorgalom beérett.

Ma már olyan híres márkákkal működik együtt, mint például a Chanel, az Omega vagy a Louis Vuitton és idén megjelent első könyve is Hogyan legyél milliomos influencer címmel. Nem meglepő, hogy a reflektorfényben sok kritika éri és a könyv is kapott hideget, meleget. Szerencsére mindenki eldöntheti, kit követ, illetve kit nem. Egy azonban biztos. A fárdahatatlan munkát, kitartást és sikereket nem lehet elvitatni tőle.

Phi Kozmetikum – Amikor a barát támogat

phi_kozmetikum_va_llalkozo_k.jpg

A Phi kozmetikum két barátnő sikertörténete, ahol Rácz Mariann a termékfejlesztésért, Nagy Leia Timea a márka arculatáért, marketing kommunikációért és értékesítésért felel. Tökéletesen kiegészítik és inspirálják egymást évek óta. 

A kozmetikumok világában nem meglepetés ha nőkkel találkozunk. Ott volt Ilcsi néni és még sokan mások. Az azonban már igen ritka (reméljük ez változik), hogy nők, barátnők egymást támogatva, szövetségesként, veszekedések, rivalizálás nélkül, közösen építenek fel egy márkát a semmiből. Marianna okleveles fitoterapeuta, aromaterapeuta, Bach-virágterapeuta, termékfejlesztő és készítő, aki legkisebb gyermekének ekcémája miatt kezdett a termékfejlesztésbe, majd első körben családi rendeléseket teljesített. Barátnője Timi annyira lelkesen rajongott a termékekért, hogy egyik nap már egy kész webshoppal rukkolt elő, telis-tele Phi kozmetikummal.

Ennek már sok-sok éve és a márka azóta csak fejlődik szárnyal, jó példa az összefogásra, arra, hogy közösen sokkal nagyobb energiákkal és még izgalmasabb, eredetibb ötletekkel törhetünk utat magunknak olyan piacon is, ahol sok versenytárssal kell szembenéznünk.

Szafi – Párban, mégis önállóan

20190307_suel_1995.jpg

Burján Safira, avagy Szafi, táplálkozáskutató, gasztroblogger, a Szafireform és Szafifree termékcsalád megálmodója, aki saját egészségügyi problémái, allergiái miatt kényszerült belefogni "mindenmentes" termékek fejlesztésébe. Nem meglepő, hogy eleinte magán és párján tesztelte a termékeket, míg a paleo sütemény liszttel végül piacra is léptek.

Az eredetileg közgazdászként végzett vállalkozónő, párjával közösen építette fel a márkát, de minden egyes terméket maga kísérletezett ki, tesztelt le, a receptúrákat mind-mind neki és fáradhatatlan munkájának köszönhetjük. A termékfejlesztések során elsődleges volt a fogyasztói igények figyelembevétele, mert az igazi motivációja az volt, hogy valódi segítséget nyújtson másoknak is. A saját neve alatt futó márkák sikerének egyik titka a mögöttük rejlő lelkiismeretes munka, a legjobb alapanyagok, összetevők felkutatása, illetve a teljesen transzparens gyártás és kommunikáció.

Ma már franchise üzletekkel is büszkélkedhet és a jövőben is egyre több helyen fogunk találkozni Szafi ételbárokkal, ahol bűntudat nélkül pizzázhatunk akár nap, mint nap.

Süel – Anya, lánya, generációk.

va_llalkozo_no_k_csillagzsuzsi_kicsik7.jpg

Azt mondják a családi vállalkozások ritkán élnek túl több évtizedet, hiszen sokan tönkremennek az alapítók visszavonulásával, vagy az is előfordul, hogy a következő a generáció érdeklődés hiányában nem viszi tovább a márkákat. Van azonban olyan üdítő példa is kis hazánkban, ahol az anya, aztán lánya is hasonló lelkesedéssel építgeti, fejleszti a vállalkozást. 

A rendkívül színes és bohókás kötött világáról ismert Süel is ilyen. Sok válságot és átalakulást élt túl a majdnem 30 éves márka, ahol 10 éve már az újabb női generáció is besegít a tervezésbe, fejlesztésbe, márkaépítésbe. Egy kereskedelmi főiskoláról érkező, kötött szakértő anyuka és egy közgazdász lány szuperpárosa. Nemcsak a termékeiket viselik sokan, de nőket támogató programjaik is különösen kedveltek a törzsvásárlók és rajongók körében. Éves jótékonysági vásárok, nők elleni erőszak köré font kampányok, inspiráló nőket felkaroló eseményeik mind- mind színesítik, az amúgy is karakteres márkát.

Nem véletlen, hogy olyan szinésznők, müsorvezetők, olimpikonok is képviselték őket, mint Jordán Adél, Tompos Kátya, Jakabos Zsuzsi, Horváth  Éva vagy éppen Hevesi Krisztina.

Bernschütz Mária generációkutató szerint a titok itt abban rejlik, hogy a különböző generációk látják egymás erősségeit, felismerik, hogy mit tanulhatnak kölcsönösen egymástól, mi a közös cél és  ezekre fókuszálnak, ahelyett, hogy a különbözőségeken vitáznának. 

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: 2020 2019 LIFE

Méret nélkül? - Ajándékok, amivel egy pasi sem hibázhat.

2019. december 02. 09:20 - suelknitwear

Év közben egy csomó ötletünk támad, hogy szeretteink milyen ajándéknak örülnének karácsonykor, de ahogy közeledünk az ünnepekhez, valahogy egyre kevesebb marad meg belőlük és a végén egyszerűen semmi sem jut az eszünkbe. December 24-én tipikusan sok férfi vásárolna még az utolsó pillanatban is, keresve a megfelelő darabokat, miközben vajmi kevés információjuk van a méreteket illetően, így a végén az ajándékozott és az ajándékozó is szomorúan állhat a karácsonyfa alatt.

_dsc5171.jpgJó megoldás, hogy elkerüljük a mellényúlásokat, ha méret nélküli darabokat választunk, így már csak a színárnyalaton kell gondolkodni. 

Sapka

Ahogy beköszönt a tél kötelező ruhadarabbá válik. Azon kívül, hogy tényleg segít melegen maradni, megkoronázhatja az outfittünket is. Olyan ez, mint Gombóc Artúr csokijai, csak itt van sportos, buggyos, színes, bojtos, strasszos, szőrös… és még sorolhatnánk.

Sál 

Szinte nincs olyan ember, aki ne dobna fel egy sálat a téli nagy hidegben. Van, aki szereti, hogy beleolvad az öltözékébe és klasszikus sötét árnyalatokat választ. De van, aki szereti, hogy a sál uralja az öltözékét. Formavilágát tekintve idén a körsálak és az óriás hosszú sálak a legtrendibbek.

Stóla

Ha a spaka- sál kombinációt unalmasnak találod, akkor íme a stóla. A legegyszerűbb öltözéket is fel tudja dobni egy ilyen ruhadarab, amit akár kabáton kívül is viselhetünk. Igazán izgalmas változataival találkozhatsz a boltok polcain és mind hordoz magában egy némi eleganciát.

Poncsó

24898853_1946615962033190_57758323_n.jpg

A legklasszabb ruhadarab, amit csak felkap az ember és már megy is. Teljesen kortalan és testalkattól független. Kabáton belül és kabáton kívül is lehet őket hordani, így télen is remekül kihasználható.

Oversized darabok

Ezek azok a pulcsik, kardigánok, bővebb kötött ruhék, amiket tényleg mérettől függetlenül mindenki hordhat, hisz pont ez a lényegük. Lezser, rendkívül kényelmes viseletek, de igazán szexi outfittet is lehet belőlük kreálni, mondjuk egy szélesebb őv segítségével.


 

 

Szólj hozzá!
Címkék: TREND OUTFIT