Yarnparade

színes - energikus - inspiráló

(Újra) divat a divatszalon?!

2021. április 11. 20:37 - suelknitwear

 

Macher Vera

Sokszor ábrándozom arról, hogy milyen lehetett a múlt század eleji patinás divatszalonok korában létezni nőként. Leginkább Párizsba repülnék vissza az időben, a divat bölcsőjébe.

b9d1171b15936f76b96b7d5888c6d2b5.jpg

Az időutazáshoz nem árt képzeletben magunkat egy grófnő vagy egy ünnepelt színésznő bőrébe bújtatni. A századfordulón és azután is sokáig a tömeggyártás megjelenéséig a divatszalonokban „haute couture” ruhát készíttetni ugyanis a tehetősek kiváltsága volt. Christian Dior pontosan tudta az elhíresült divatbemutatója előtt 1947-ben, hogy elég a nemzetközi felső tízezer egy-egy prominens hölgytagját meggyőznie a kollekciója vonzerejéről, hogy aztán világhírű divattervező lehessen.

Ennek ellenére azt vallotta, hogy a stílus nem pénz kérdése. "Egyszerűség, jóízlés és ápoltság - ez az ízléses öltözködés három alappillére, melyek nem is kerülnek pénzbe."

Biztosan bemerészkednék, vagy mint Julia Roberts a luxusüzletek sugárútján a Pretty Woman című filmben bátortalanul betipegnék, Coco Chanel szalonjába is, hogy megmártózzam kicsit abban az utánozhatatlanul szofisztikált és patinás légkörben, amit ő teremtett. Ugyanakkor ami miatt igazán vonzanak ezek a divattörténeti kultikus szalonok nem más, mint a figyelem. A párizsi és a budapesti divatszalonok korában ez volt az added value (a hozzáadott érték): figyelni a vevőre.

6-ways-coco-chanel-has-inspired-fashion-today-1502.jpg

Gondolatban sokszor ellátogattam Rotschild Klára pesti divatszalonjába is; a leghíresebb magyar tervező korszakalkotó és évtizedeken át tartó stílusteremtése engem is megihletett.

A múlt század óta nagyot fordult a világ, többszörösen is és az elmúlt egy évben különösen azt érezzük, hogy (újra?) semmi más nem fontos, persze az egészségen kívül, csak a szeretet. A szeretet pedig egyenlő a figyelemmel.

A pandémia átszerkesztette a divatvilágot is és sok divattudatos nő kiábrándult a „fast fashion” üzletek futószalag kínálatából. Mind azt szeretnénk, ha egyéni ruhatárat alakíthatnánk ki és ha egy ruhaüzletben valóban ránk figyelnének, miközben válogatunk.

Teljes mértékben azonosulok Ginanni Versace alaptézisével, miszerint ,A kollekció kulcsa, hogy légy mindig önmagad. Ne kövess áramlatokat. Ne engedd, hogy a divat birtokoljon téged, te döntsd el, mi vagy és mit akarsz kifejezni azzal, ahogyan öltözöl és ahogyan élsz.”

A személyreszabott stílus kialakítására vonatkozó igényt idejekorán felismerte egy-egy magyar kortárs tervező, akiknek amúgy is fontos a vevőre koncentrálnia, ha fel akarják venni a versenyt a retail divatmárkák forgalmával. A TICCI az 50-es években elhíresült rockabilly stílusú ruháit kínálja a vintage divat kedvelőinek. A Salon 19 bemutatótermében komplett szettek közül válogathatsz, a Süel belvárosi showroom-jában pedig igazi női klubhangulat fogad.

171149271_223918209515555_4500777914074702774_n.jpeg

Egy olyan életérzés látszik körvonalazódni ezekben a modern budapesti showroom-okban, amiért mi divattudatos nők mind sóvárgunk.

Nincs az a tolakodó magatartás, amikor azt érzed, hogy folyton a sarkadban van a bolti asszisztens és nem is azzal az irritálóan hízelgő, megjátszós érdeklődéssel szólítanak meg, hanem valódi odafigyeléssel és ez megfizethetetlen.

Figyelnek a saját elképzeléseidre, a hangulatodra, a testalkatodra és a színtípusodra. Ez az a hely, ahol megbecsülik a vevőt, főleg a visszatérőt.

71646253_10156788796725910_3435545031560134656_n.jpeg

A Süel showroom a ruhakínálatán túl olyan, a női klubélethez kapcsolódó izgalmas tavaszi programokat kínál, mint:

Színtanácsadás: ma már a legtöbb nő tisztában van azzal, hogy sokkal harmonikusabb lehet a megjelenése, ha tudatosan választja a hozzá illő színű ruhadarabokat. Ebben a színes fonalparadicsomban ezzel kapcsolatban is tanácsot kaphatunk, miközben csodálatos kötött darabok közt válogathatunk.

Mini fotózások: a divatüzlet mindig is támogatta a feltörekvő tehetségeket, sokszor nyújt lehetőséget az együttműködésre kezdő sminkeseknek, fotósoknak. A szalonban szinte minden hétvégén rendeznek egy-egy eseményt, melyen a vásárlók sminktanácsadást vagy fotózást igényelhetnek.

img_3667.JPG

Hétköznapi nők showroom pillanatai

Spirituális foglalkozások: az egyik telet búcsúztató program az Aura Soma bemutatója volt.

A Süel tervezője, Csillag Zsuzsi rendszeresen szervez online divatbemutatókat is, illetve olyan „live shopping” eseményeket, amelyeken azonnal reagál a vásárlói kérdésekre, igényekre, sőt olyan pillanatot is elcsíphettünk, amikor egy lookbook fotózásba állhattak be a vásárlók.

20210125_suel_lookbook_3679.jpg

Ma már tehát nem kell arisztokratának születned vagy ünnepelt színésznőnek lenned, ha igazi divatszalon hangulatra vágysz, elég csak figyelned és megtalálod a neked megfelelő showroom-ot.

Forrás:

https://trendmano.blog.hu/2016/10/09/elegans_divatszalon_a_20_szazad_elejen

https://qubit.hu/2020/01/16/sajat-hiusaga-vitte-sirba-rotschild-klarat-a-voros-divatdiktatort

https://forbes.hu/a-jo-elet/dior-es-a-divattortenet-tatva-marad-a-szank-a-legmenobb-idei-londoni-kiallitason/

Képek: Pinterest

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://yarnparade.blog.hu/api/trackback/id/tr5216498006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása