Először csak nagykereskedésekben találkozhattatok a Süel termékekkel, illetve a Balaton körüli Süel boltokban, aztán már egy saját nagykereskedés várta a kereskedőket, végül 2005-ben megnyílt az első budapesti Süel márkabolt. Azóta rengeteg pop-up és saját bolt csábította és csábítja most is a kötött rajongókat, itthon és külföldön egyaránt, és egyre többen tudják, mit rejt a "Süel" márkanév.
Egy, a piacon egyedi, különleges, izgalmas és újszerű színekkel operáló, valóban saját tervezésű és gyártású, fonalakkal bűvészkedő, magyar márkát, ami egy családi vállalkozásból nőtte ki magát egy kötött paradicsommá. Egy kicsit boncolgattam magamban, amit sokszor kérdeznek tőlem, hogy mi a siker titka, hogy csináljuk ezt?!
És a nosztalgiázás végett, közbeszúrók pár tervet még 2007-ből... Sokat fejlődtünk az utóbbi 10 évben is:)).
Mikor pár éve újra levédettem a márkát, ujjongó örömmel írt vissza az ügyintéző, hogy egyrészt ismer minket, másrész annyira szuper, hogy létezik még magyar cég, aki ilyen régóta működik és sikeres.
Aztán képeket küldött a lányáról, akivel szerinte, esetleg együtt dolgozhatnék, illetve lehetne a modellünk. Na nem azért, hogy "nyomuljon", hanem mert tudja, hogy a Süel természetes, hétköznapi nőkkel is sokat dolgozik és, hogy nagyon közvetlen nálunk a hangulat.
És tényleg! Ettől (is) vagyunk kicsit mások, kicsit természetesebbek, olyan igaziak.
Megnézegettem a képeket és valóban szuper csaj volt, miért is ne lehetne egyszer az együttműködésből valami. Persze nem lehet minden igényt kielégíteni, mindenkinek megfelelni, mindenkivel együtt dolgozni, de nem tudhatod, hogy a kis morzsákból, mikor áll össze valami jó dolog.
Az biztos, hogy nyitottak vagyunk és flexibilisek, ami persze kisebb cégek sajátossága, és valahogy méret növekedésével elveszik a varázs, futószalaggá válhat minden. Ezt a jövőben is nagyon szeretném elkerülni és törekszem arra, hogy akik nálunk dolgoznak, illetve partnereink, továbbvigyék a stílust, a hangulatot, a szellemiséget, ahogy mi is tartottuk magunkat hozzá az előző 25 évben.
Szóval 25 éve figyelünk rátok, figyelünk a nőkre. Sosem volt célunk az indokolatlan kreatívkodás vagy éppen meghökkentő de hordhatatlan ruhák tervezése. Mindig fontos volt a vásárló, azaz ti, és az igényeitek. Mindig volt párbeszéd közöttünk akár kereskedőinkről, akár a végső vásárlóinkról beszélünk és ilyen keretek között mutattunk meg nektek mindent, ami kötött.
Fontos a tervezés de ugyanolyan fontos a gyártás, a minőség és a mögötte rejlő know- how és természetesen a piaci igényekhez való igazodás is. Legalábbis nálunk:).
Szerintem a vásárlókkal szembeni alázat az egyik kulcsa a sikernek. A különleges színek, az egyedi kötött világ is sokat nyom a latba, de amitől kedves és szerethető a márka, amitől szinte mindenki visszatérő, lojális vásárlóvá válik az nem csupán a termék.
Sokat dolgozunk veletek és egy titkot elárulhatok, idén még többet fogunk. Még mindig megvan nekem az, a 2006-os Time magazin, ahol az év embere "Te" lettél, és egy tükrös címlap segítségével láthattad magadat a első oldalon. Akkor még egy multinál dolgoztam de tudtam, hogy a Süelnél az igazi, hétköznapi "Nő" lesz a főszereplő. Hiába kritizáltak minket, hogy pl.: nem profi modellekkel dolgozunk, sosem érdekelt, mindig tudtam, hogy ez az útunk és kész. Ez egy szerethető márka, amit nem akartunk az átlag emberek főlé helyezni, nem egy elérhetetlen vágyálom. Ez a tietek.
Az egyik kedvenc és eléggé megható sztorim, ami az összes kollégámnak könnyeket csalt a szemébe, a belvárosi márkaboltunkban történt.
Egy idős pár kinézett egy pulóvert a kirakatban, illetve a férj akarta megvenni a feleségének de elnéztek egy "nullát". Bejöttek hozzánk és mi nagyon kedvesen megmutattuk közelről is a terméket, de mikor megtudták az árat borzasztóan felháborodtak. Az úr elmondta nekem, hogy a nyugdíja felét rá kellene költenie és ezt nem engedheti meg magának, pedig a feleségének nagyon tetszik. Hiába voltak dühösek, látszott, hogy csalódottságból fakad és én őszintén szégyeltem magam, pedig nem volt miért. Elnézést kértem, hogy ilyen apró betűkkel van kiírva az ár és, hogy azonnal átírjuk, mert megértem a csalódottságát. Nagyon meglepődtek, hogy így reagálunk és a bácsi másnap reggel visszajött, megvette a pulcsit...
Aztán egyszer levelet kaptam egy hölgytől, aki megköszönte, hogy a lányok kedvesen szolgálták ki annak ellenére, hogy egyszerűbben volt felöltözve, sokáig válogatott és, hogy akkor csak egy terméket vásárolt. Azóta munkát váltott és rengeteg ruhája van tőlünk:).
Millió ilyen, vagy ezekhez hasonló történetünk van és lehet, hogy apróságnak tűnnek, amik forgalom szempontjából nem jelentenek sokat, de a márkának lelke lesz és a jó hír terjed, egyre többen ismertek, szerettek minket és így tudunk éveken át a fejekben maradni, nem eltűnni, mint sok más gyertyaláng.
Természetesen egész évben ünnepeljük negyedszázados szülinapunkat, így érdemes lesz figyelni híreinket, hírlevelünket ( a suelhirlevel@suel.hu-n tudtok feliratkozni). Először 2017. 02. 25-én, szombaton ajándékozunk meg titeket egy 25% kedvezményre jogosító kuponnal, amelyet 25 termékre tudtok beváltani.
Gyertek!:)