A hús-vér kifejezés a lehető legérzékletesebben fejezi ki azoknak a hétköznapi nőknek a karakterét, akik egyszerűen jól érzik magukat a bőrükben, az élet minden területén bedobják magukat, szeretnének csinosan megjelenni a munkahelyükön, a magánéletben, akikhez hasonló hétköznapi arcokat látunk egyre inkább a reklámokban is.
A trend nem újdonság hiszen például Dove elhíresült kampányában is különböző testalkatú és bőrtípusú nők szerepeltek. A mai napig emlékszem azokra a fotókra; egytől egyik gyönyörűnek láttam mindegyik modellt. Csoportképbe rendeződve mutatkozott meg igazán a női sokszínűség és most eljött a pillanat, amikor már a vásárlók saját tartalmai kerülnek a középpontba.
Egyre többen vagyunk, akik nem akarnak az állandóan változó "elvárásokhoz" alkalmazkodni, hiszen az utóbbi 50 évet szemlélve legalább 4-5 szépségideálnak kellett volna megfelelünk. Ezt jól szemlélteti a "test pozitív" influencer Alex Light posztja is.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A nők többsége mára már átlát a túlfilterezett közösségi média hamisságán. A divatcégek pedig egyre jobban odafigyelnek a vásárlóik valós igényeire és időt, energiát szakítanak arra, hogy valamilyen módon meghálálják a vásárlásukat, főleg, ha az rendszeres. A vásárlók nemcsak fotókon vagy videókban szerepelnek, interjúkat adnak a márkáról, igazi nagykövetként képviselik a céget, szakértői a termékeknek és mindezért meglepetéseket, kuponokat vagy éppen vouchereket kapnak.
Kisebb ajándékokat jó ideje szokás adni a vevőknek, ha viszont grátiszok helyett lehetőségeket kapnak a kapcsolódásra, élményekre, közösségépítésre, azzal még inkább erősödhet a márkahűségük. A Sports Illustrated divatmárka is előszeretettel hirdeti termékeit hétköznapi arcokkal ám ők inkább a profi fotókat részesítik előnyben nem a vásárlók által generált tartalmakat.
Keresgélve a világhálón azt láttam, hogy a Lagerfeld és a Benetton háza táján is megújultak: mindkét világhírű divatcég szorosan kötődik a vevőihez és rendszeresen közzéteszi a velük készült fotókat az általuk viselt öltözetekben. 294.000 vásárló által generált fotó és videóval büszkélkedhet a Benetton 2021-ben.
Nekem tetszik ez a tendencia, de még mindig ritka, hogy egy divatmárka annyira bizalmas kapcsolatot ápoljon a vásárlóival, hogy kifejezetten keresse a velük való együttműködést. A színes kötöttáruiról ismert Süel évek óta szívesen bevonja a törzsvásárlóit a kampányaiba. A vevői pedig nagyon szeretik önmagukat viszontlátni az általuk viselt ruhákban a magyar divatmárka fotóin, és szívesen meg is osztják ezeket a közösségi oldalaikon. Mindazonáltal teret kapnak a vásárlók által generált tartalmak, saját akár otthon készült fotóik is. Ez egy win-win helyzet, ami jó a márkaismertségnek és a vevőnek is. Korábban írtam már a Süel által létrehozott női klubról, melyet a belvárosi showroomjában a nyereményjátékokon túl olyan különböző VIP programokkal színesít, mint: minifotózások, smink- és színtanácsadás, spirituális foglalkozások, jóga órák, meditáció vagy stílusversenyek. Én is bekukkantottam már ide többször és jó érzés volt látni, ahogy ezek a hétköznapi nők egymást inspirálják és segítik, nemcsak az öltözködés terén, vagyis a mára köré épült baráti közösségként működnek.