Yarnparade

színes - energikus - inspiráló

A színek a ruhádra valók!

2018. november 11. 23:31 - suelknitwear

Éjjel 3:00-kor leszállt gépem és tudtam, hogy aznap estére már négy túlélővel (ahogy ők is nevezik magukat) egyeztettem ruhapróbát, amit egyrészt izgatottan vártam, másrészt féltem a találkozások és beszélgetések érzelmi töltetétől, de ez minden évben így van 2014 óta. Az idei jótékonysági műhelyvásárunkat megelőző kampányhoz próbáltunk, méghozzá családon belüli erőszak túlélőivel.

suel_1_9_copy.JPG 2014 év végén írtam először a NANE-nak egy hosszadalmas levelet telis, tele ötletekkel, hogy hogyan szeretném segíteni az ő munkájukat, illetve a családon belüli erőszak női túlélőinek az ügyét a márkánkon keresztül. Az akkori vezetőjük kedvesen, de határozottan melegebb éghajlatra küldött, és finoman jelezte, hogy lenne még mit olvasnom a témában.

„Érti, hogy a jó szándék vezérel, de azért linkelt nekem pár cikket, amit érdemes lenne elolvasnom.”

Az első cikk az úgynevezett „galmorizing” témakörét taglalta, amikor a bántalmazott nők sérüléseit mindenféle menő helyzetben fotózzák, filmezik stb. Minden olyan kampányt károsnak és destruktívnak ítélt meg, ahol az áldozatok sérüléseivel bármilyen hatásvadász vizuális játszadozás zajlik.

 Szépen mindent elolvastam, újraterveztem az addigi összes ötletemet és személyes találkozót kértem a NANE vezetőjétől. Jó pont volt a számlámom, hogy akkor már egy sikeres Jótékonysági Műhelyvásár volt a hátam mögött, ahol a Nők elleni Erőszak Megszüntetéséenk Világnapján hibás termékeket, prototípusokat, kifutó termékeket értékesítettünk és a PATENT egyesületnek adtuk a bevételt.

suel_1_3_copy.JPG

 Tóth Györgyi (NANE) végül elfogadta a meghívásomat és egy kellemes hangulatú brainstorming keretein belül végül megszületett a „Színek a ruhádra valók kampány...”, ami az éves jótékonysági műhelyvásárunk előfutára, és melynek főszereplői, vagyis a márkanagykövetek, családon belüli erőszak túlélői. A szlogen utal a múltbéli sérülésekre,illetve összakapcsolja színes márkánkkal, a Süel kötött világgal az eseményt, de a kreatívokon kizárólag a nők erejét hangsúlyozzuk.

 suel_1_copy.JPG

Visszakanyarodva az idei évhez, örömmel konstatáltam, hogy egyre több bátor túlélő vállalja az arcát és jelentkezik hozzánk. Teljesen ismeretlenül, jelentkezési sorrendben fogadjuk a lányokat. Vagyis nekem fogalmam sem volt milyen korú, alkatú nőkkel fogok találkozni, milyen energiákkal rendelkeznek, mennyire vannak túl a történteken, tehát ez egy olyan fotózás, ami mindeféle külsőségtől, illetve külső körülménytől független.

A megható pillanatok nem ritkák... Éppen soroltam a fotózások során megszokott frázisokat, hogy akkor egy testszínű fehérneműt, fekete harisnyát stb. kérlek hozzál magaddal, amikor egy csillogó szempárba futottam.

„Éppen most költöztem el, egy szatyorral, nincs nálam semmi ilyesmi.”

Egy pillanatra lefagytam és mélyen elgondolkodtam mennyi apró dolgot veszünk természetesnek, ami a mi kis buborékunkon kívül egyáltalán nem az. Bár arcul csap a valóság, imádom a projektet és boldog vagyok, hogy segíthetünk.

suel_1_1_copy.JPG

Ötödik éve töretlenül folytatjuk a programot, minden évben kicsit új köntösbe bujtatva és reméljük jó példát mutatunk sok-sok cégnek, akik a számukra releváns ügyek mellé állva szintén segítenek majd, magukat is erősítve ezzel.

Újdonság, hogy idén egy teljesen konkrét ügyet támogatunk az adományunkkal, amivel jómagam is azonosulni tudok.

A NANE és a PATENT közösen szeretne olyan kiadványokat készíteni, amely megmutatja, hogy kívülállóként hogyan segíthetünk az érintetteknek. Nagyon sok ilyen kérdés érkezik hozzájuk a segélyvonalon.

"Ezek nagyon fontos, hiánypótló anyagok lesznek, és óriási segítség lenne, ha a vásár során összegyűlt adományból ezeknek a kiadványoknak a létrehozását tudnánk támogatni." Írta nekem Ötvös Veronik a NANE képviselője.

 suel_1_2_copy.JPG

Büszke vagyok arra, hogy ennyi éven át sikeresen szinte nulla támogatással ennyi emberhez eljut a vásár híre. És még büszkébb, hogy a helyi szervezetek 100%-ban bíznak a csapatomban, hogy jó környezetbe, támogató közegbe kerülve a lányok kivirágzanak és erőt és lendületet kapnak, amit még sokáig magukkal visznek az úton.

Egy kis levél, amit az idei fotózás után kaptam:

 

Kedves Zsuzsi és Csapata,

 

még egyszer szeretném MEGKÖSZÖNNI az elmúlt két napot, a szeretetteljes, elfogadó, meleg és tiszteletteljes légkört, amit teremtettetek ... és ... azt, hogy emlékezhetek e ruha és sál által minderre.

 

Minden jót kívánok,

 

Külön köszönöm az idei csapat végtelen türelmét és kedvességét, ami nélkül ezek a fantasztkus képek nem születtek volna meg. Vera csodás de visszafogott sminkei kiemelték a szerintem valóban mindenkiben ott lapuló szépséget, Dávid pedig ismét lehengerlő képeket alkotott, ahol a tekintet, a testtartás és a hangulat magával ragad egy perc alatt.

 November 25-én találkozunk!

img_6328_2.jpg

 

Addig is egy rövid kisokos, hogyan segíthetsz: 

Mire van szükségük a bántalmazottaknak:

  • meghallgatás, értő figyelem
  • bizalom
  • erő, energia

 Mit ne tegyünk soha:

  • áldozathibáztatás

Kikhez fordulhatunk:

PATENT: Munkatársai jogi ügyekben segítik a nőket például gyermekelhelyezési perekben, vagy éppen az erőszakos másik fél láthatási jogának korlátozásában. https://www.patent.org.hu/

 NANE:  Nem csalás nem ámítás, hogy a NANE önkéntesei emberfeletti munkával, állandóan leterhelve ügyelnek telefonon és élőben. Rengeteg felvilágosító kiadványuk, kampányuk van és lelkisegélyben a legjobbak: 06-80-505-101 

 

 

Csillag Zsuzsi 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://yarnparade.blog.hu/api/trackback/id/tr8014366909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása