Yarnparade

színes - energikus - inspiráló

Szülés utáni versenysúly – álom vagy valóság?

2017. augusztus 16. 13:56 - suelknitwear

Hogyan nyerjük vissza a szülés után a régi formánkat? Természetesen – ahogy másra sem – erre sincs recept. De annyit tehetünk, ami nem is kevés, hogy odafigyelünk magunkra, egyáltalán ismerjük meg magunkat ahhoz, hogy tudjuk, mi jó a szervezetünknek és mi nem és legyünk nagyon türelmesek! A szülés után rengeteg energiánkat elveszi a baba, nemcsak a szoptatás, de a folyamatos törődés és sok esetben a kialvatlanság is.

post-pregancy-workout-704x470.jpeg

1. Aludj csak, én álmodom! 

Amikor csak tehetjük, aludjunk! A házimunka megvár, fontosabb a nyugalom. Az elegendő pihenéssel a szüléstől megtépázott testünk-lelkünk is regenerálódik és a nekünk megfelelő egészséges bioritmus, anyagcsere idővel helyreáll.

benefits-of-cosleeping-with-baby.jpg

2. A szoptatással leolvadnak a kilók…

...már, ha szerencsénk van. Én 175 cm, 65 kg és 35 éves voltam, amikor teherbe estem és a várandóssággal felkúszott rám 20 kiló. A szüléskor le is jött rögtön 12 és a maradék 8 ’leolvadt’ a szoptatás időszakában. Sőt a korábbi súlyomból még veszítettem is az anyatejes táplálás időszakában. Nagyon boldog voltam, hogy komolyabb nehézség nélkül megszabadultam a fölös kilóktól. Testalkattól függően tehát erre jó esély van!

1325f3911fe96bbe49a640e1f2bbe186.jpg

3. Igyunk elég vizet és ne diétázzunk

Alapvetően azt gondolom, együnk-igyunk, amennyit csak jólesik, de azért némi tudatosság nem árt. Néha az ember a baba körüli folyamatos teendőkben elfelejt enni-inni és rossz esetben éjjel ’falatozik’, de ha erre hajlamosak vagyunk, érdemes egyfajta rituálét kialakítani. Ha nem is kalóriapontos táblázatokban vezetni, de mondjuk magunkban elhatározni, hogy ha megetetem a babát, utána iszom egy nagy pohár vizet vagy gyümölcslevet. A folyadékpótlás egyébként is fontos, de a szülés utáni hónapokban különösen oda kell rá figyelni. Sok vízivással pedig gyorsíthatjuk az anyagcserénket, ami megint csak a fölös kilóktól való megszabadulást pörgeti fel.

4.  Némi trükk, praktika

Be kell vallanom, én egy ici-pici önsanyargató praktikát is alkalmaztam, hogy megszabaduljak a szülés utáni pocakomtól és ezt úgy hívják: hasleszorító bugyi. A szülésen már átesett barátnőim tanácsolták a viselését és én megfogadtam. Nem mondom, hogy nem néztek rám furcsán a kórházban az ápolónők, amikor azonnal felhúztam, de én úgy gondolom, segített kicsit a helyükre tenni a dolgokat, ha más nem, placebo jelleggel...

nuevo-100-vendaje-de-algod_oacute.jpg

5. Inspiráció

A celebek körében egyre gyakoribbak azok az őszinte megnyilvánulások, ahol ismert színésznők, modellek őszintén vallanak arról, hogy milyen nehézségeken mentek keresztül ők is, amikor szültek vagy a pici babájukkal bíbelődtek otthon. Vagy, hogy milyen praktikák váltak be a szülés utáni fogyásra. A mindig sportos Horváth Éva terhessége alatt felhagyott a komolyabb erőnlétet igénylő mozgásformákkal, de a szülés után pár hónappal újult erővel kocogni indult a kisfiát babakocsival maga előtt tolva. Az eredmények pedig nem maradnak el, legújabb fotóin, három hónappal szülés után ismét csúcsformában van.

17917125_1312450635456824_3347535699574307583_o.jpg 20170727_suel_1886-2.jpg

20170727_suel_2091.jpg

Fotó: Süel

Van, akinek ez a praktika jön be, nekem a hosszú babakocsis séták segítettek; míg a babám elaludt, én az ütemes sétával mozogtam egy kicsit, szerintem ebből napi félóra már bőven elég, hogy megnyugtassuk a lelkiismeretünket és hosszútávon azért érezhető is a változás. Amikor a gyerek végre elalszik, leülhetünk egy padra és előkaphatjuk a kedvenc regényünket, amire máskor nem sok idő jut. 

workout-mom-bootcamp-babybridge-09.jpg

Fotó: active_mum_life

Arra jöttem rá, hogy semmit nem kell erőltetni és meg kell próbálni megélni a szülés és a kismama lét minden egyes pillanatát. Sok nőnek adott pozitív energiát, amikor a frissen szült Katalin hercegné fotósok hada előtt bátran megmutatta a szülés után maradt pocakját. Jó érzés tudni, hogy nem vagyunk egyedül a problémáinkkal.

24c04c76d7f00daf_thumb_preview_1.jpg

6. Lelki béke

Erőt meríthetünk egymásból, másokból, ha jó példát látunk a környezetünkben, nem baj, ha követjük bizonyos ötletekben őket, merjünk tanácsot kérni tapasztalt kismamáktól. 

Ugyanakkor mások példája legfeljebb csak inspiráció legyen, ne akarjuk magunkat másokhoz hasonlítani, minden nőnek más a háttere, alkata, lelkivilága, máshogy hat mindannyiunkra a szülés és az újszülött gondozás. Fogadjuk el magunkat úgy, ahogy vagyunk, adjunk időt magunknak, ehhez persze nem árt egy megértő társ, aki imád minket akkor is, amikor éppen utáljuk a tükröket a lakásban.

Fotó: pinterest

#womenrise 

Macher Vera

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://yarnparade.blog.hu/api/trackback/id/tr2512749570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.